Срамен, но сочен семеен скандал, който започва с интервю при Опра Уинфри, следва да завърши с поредица на „Нетфликс“. Суровият алгоритъм на холивудско-булевардната логика е природен закон за публичния живот на модерните знаменитости. Дори на онези от тях, благословени с богата фамилна история, обагрена от европейската естетика и традициите на аристокрацията. Всъщност точно тези търсени екземпляри са най-желаната мишена на медийната машина. Кралското семейство просто трябваше да стане злодей в холивудска продукция.
„Документалната“ поредица на „Нетфликс“ „Хари и Меган“ изпълнява точно тази поръчка на културната революция. След смъртта на кралица Елизабет II „организираният прогрес“ нямаше търпение да ескалира деконструкцията на тази институция. Един от последните западни символи, който не се вписва в идеологическата рамка на синтезирания от Холивуд и англоезичните академии нов публичен ред. Кралското семейство не празнува открито LGBT дните, станали месеци, а в Бъкингамския дворец, замъка Уиндзор и този в Балморал, не се канят небинарни, джендърфлуидни, афроцентрични туъркинг „изпълнители“ да „обогатяват културно“ пространствата на „имперски колониализъм“. Това не може да се търпи. Някой трябваше да каже на английската аристокрация, че е време за свръхдоза „критическа расова теория“ и публично унижение.
На сцената излезе Меган Маркъл – слаба актриса с лоши роли, но светло бъдеще. Тя спечели сърцето на принц Хари, превърна мозъка му в пюре от престояли броколи, а гръбнака му – в мокри спагети. Анатомично-кулинарните аналогии могат да продължат, както най-вероятно ще се случи и с тази поредица. Все повече медии прогнозират, че шестсерийната саморазправа с Кралското семейство, озаглавена „Хари и Меган“, ще има нов сезон. „Вземете „Игра на тронове“, махнете драконите, но добавете още повече бял расизъм и микроагресии.“ Така сигурно е звучал корпоративният призив на бездушните и безлични шефове в „Нетфликс“, дали празен чек на Меган, за да съсипе семейството на съпруга си, в името на високия рейтинг и социалната справедливост.
Първата половина на поредицата обвърза Брекзит с расизма на белите британци и тяхната враждебна реакция към фриволните маневри на Маркъл. А още в рекламата на втората половина Меган обвинява Кралското семейство в заговор срещу нея. Били пускали в медиите очернящи истории за етнически разнообразната жена на принца. Защитавали другите членове на семейството, но водили война срещу нея. Хари говори срещу брат си Уилям. „Нетфликс“ финансира зрелищното изгаряне на мостове между преместило се в Америка семейство на Меган и Хари и останалите наследници на Елизабет II. А Маркъл сипва бензин в пожара и играе ролята на преследвана жертва.
Поредицата на „Нетфликс“ представлява медиен спектакъл, синтезирал всичко що е сгрешено в нашата епоха на културни жертвоприношения пред олтара на либерализма. Тази постмодерна „нетфликсзовизация“ на семейните отношения маркира и интересен медиен разлом. Американските корпоративни издания автоматично застават зад своята шоубизнес принцеса Меган, а британските таблоди, плюс сериозни марки като „The Daily Telegraph“ и „The Spectator“, осъществяват важната, но маркетингово обречена задача по посочване на лъжите и несъответствията в наратива на „Нетфликс“. За BBC и „The Guardian“ е по-добре да не говорим от хигиенни съображения. Тяхното гнусно предателство към истина, родина, история и традиции е една от причините либералните медии да бъдат толкова мразени.
Застаналите зад атакуваното Кралско семейство английски медии очертават един по-обширен разказ. В него целта на Маркъл е нищо по-малко от унищожението на аристократичната традиция като фактор в британското общество. Това е и прокси война на индустриалния медийно-шоубизнес комплекс към европейската тъкан като цяло. Всичко – отпреди първите прайд паради и колениченето на английския национален отбор по футбол за Black Lives Matter – трябва да бъде превърнато в повод за срам и самобичуване.
„Нетфликс“ – компанията, предложила тлъст договор на семейство Обама веднага след изнасянето им от Белия дом – държи да изгори всички връзки на западните страни с техните предци. И да им вземе месечна такса за услугата. Пар екселанс културна революция. В „Ах, тези медии“ следим за модерните чегеварци и полпотовци на „новото нормално“. А Меган Маркъл от рода „Нетфликс“, херцогиня на Холивуд, си остава една твърде слаба актриса.
Изображение: Netflix
Заповядайте в групата на „Ах, тези медии” в Telegram